Shop Mobile More Submit  Join Login
Batman Monday 14 by dichiara Batman Monday 14 by dichiara
Batman monday 14.
Add a Comment:
 
:iconsythspawn:
sythspawn Featured By Owner Feb 24, 2009  Professional Artist
I love the way you render the capes. Reminds me of Lee Bermejo.
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Feb 24, 2009  Professional Artist
Thank you very much, Jason!
Reply
:iconcartumanbrasil:
CartumanBrasil Featured By Owner Nov 10, 2008  Student General Artist
Pô Marcelo, já dá quase pra fazer uma HQ do Batman com estas tuas ilustras de segunda-feira!
Ficou 10!
Outra coisa que estava pensando é o fato de tu responder a de todos que apreciam o teu trabalho e comentam teus posts. A maioria dos artistas que eu acompanho aqui no Deviantart não o fazem. Parabéns pelo talento e pelo respeito aos teus fãs!

Abs.

;)
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Valeu mesmo, Paulo!
Eu tô começando a me entender com o Batman, que bom que o pessoal tá curtindo.
É um prazer responder à todos que passam por aqui!;)

Abs!
Reply
:iconwheels9696:
wheels9696 Featured By Owner Nov 10, 2008
Great work, really digging the texture on this.
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Thanks, Anthony!
Reply
:iconspiderguile:
SpiderGuile Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Traditional Artist
I particularly love that pose!!!!
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Thank you so much, Guile, for your kind comment.
Reply
:iconspiderguile:
SpiderGuile Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Traditional Artist
It's sincere!
Reply
:iconluqkhyjonas:
luqkhyjonas Featured By Owner Nov 9, 2008  Professional Traditional Artist
Super adiantamento Batman rsrsrs
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
hahahaha..valeu Jonas!
Reply
:iconmankindram:
mankindram Featured By Owner Nov 9, 2008
Wow kudos my man!
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Thanks!
Reply
:iconshinkusuarez88:
shinkusuarez88 Featured By Owner Nov 9, 2008
pretty sweet man, but.. the pinky looks a lil small, i know it's supposed to be foreshortened, but it's a little weird. but seriously man keep the batmen coming
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Thanks for the crits and compliments, my friend!
Reply
:iconshinkusuarez88:
shinkusuarez88 Featured By Owner Nov 10, 2008
no prob man
Reply
:icondio-03:
dio-03 Featured By Owner Nov 9, 2008  Student Artist
great batman piece!
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Thanks, Daniel!
Reply
:iconjeansinclairarts:
JeanSinclairArts Featured By Owner Nov 9, 2008  Professional Traditional Artist
TALK TO THE HAND!!!

Não vou elogiar mais pq seria chuver no molhado.

A tua veia Quiteliana tá muito boa e já tá deixando os teus trabalhos bem personalizados. Onde eu ver já identifico fácil.

Good job!!!

Valeu.
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Que legal que meu trabalho está se tornando reconhecível!

Brigadão, Jean!
Reply
:iconfabsbohrer:
FabsBohrer Featured By Owner Nov 9, 2008  Professional Artist
Puuutz!!!
Gostei do tratamento que tu fez na capa dele, e nas outras ilustras que tu fez tbm. Parece que tem várias asinhas de morcego ali.
uhasuhasuhas, viajei agora, mas é o que me parece.
Mas tah muito FODASTICAMENTE FODA!

Feitow!
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
hahahaha...valeu , Bohrer!
Reply
:iconmazadamsart:
MazAdamsArt Featured By Owner Nov 9, 2008  Professional Traditional Artist
Great pose...especially the hand coming at us. Reminds me a lot of Matt Wagner's approach to Batman. Nice spin on a classic look.
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Thanks a million, my friend!
Reply
:iconjames-gf:
James-GF Featured By Owner Nov 9, 2008   Traditional Artist
SENSACIONAL, Professor!
Gostei MUITO da aparência "asas de couro" da capa dele, e o escorço ficou perfeito!

Abração,
J.
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Brigadão, James!
Eu tb gostei de trabalhar a capa dele assim.

Abs!
Reply
:iconjames-gf:
James-GF Featured By Owner Nov 10, 2008   Traditional Artist
Valeu muito a pena, Professor, ficou lindo - Se você tiver a oportunidade, dê uma olhada no Modern Masters: Kevin Nowlan, onde ele mostra que usa uma técnica parecida pra desenhar a capa do Batman em algumas ilustrações, mas no nanquim!

Abração,
J.
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Minha mão coça pra comprar essa coleção...eu só tenho o volume do Bruce Timm.
Mas vou dar uma olhada no folder do Kevin Nowlan que tenho aqui no meu micro! ;)
Reply
:iconjames-gf:
James-GF Featured By Owner Nov 10, 2008   Traditional Artist
Ele é sensacional, né? :)

Recomendo o Modern Masters dele assim que você tiver a oportunidade (talvez fique mais barato comprar quando você for aos States?) - Os do Alan Davis, Kevin Maguire, Arthur Adams, John Byrne, George Pérez e Mike Wieringo também são obrigatórios!

Grande abraço!
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Na boa? Eu compraria todos!!

Abração!
Reply
:iconjames-gf:
James-GF Featured By Owner Nov 10, 2008   Traditional Artist
:D :D :D
Reply
:iconthelearningcurv:
thelearningcurv Featured By Owner Nov 9, 2008
any inspiration for this one?
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Just the regulars...Timm and Miller.
Reply
:icongabriel-loki:
Gabriel-loki Featured By Owner Nov 9, 2008  Student Digital Artist
looking good!
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Thanks!
Reply
:icondocshaner:
DocShaner Featured By Owner Nov 9, 2008  Professional Artist
Ha, just saw this over on Drawing Board. I really like what you did with the eyes here, and that hand coming out at the viewer looks great.
Reply
:icondichiara:
dichiara Featured By Owner Nov 10, 2008  Professional Artist
Thank you, Evan! Every time that I draw Batman I find little things to change and I come closer to be more satisfied.
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
November 9, 2008
Image Size
164 KB
Resolution
699×750
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
1,602 (1 today)
Favourites
75 (who?)
Comments
37
×